23 april - The boat to Iceland - De geplande overtocht

23 april 2016 - Leefdaal, België

I travel with the M/S NORRÖNA from the Smyrilline company.

Ik vertrek op 25 juni vanuit Hirtshals, een haven in Noord Denemarken. Na een bootreis van 36u kom ik toe in Torshavn, een havenstad op de Faroer. Ik blijf 3 dagen op deze prachtige eilandengroep, voldoende tijd om de natuurpracht te ontdekken.  Op 30 juni stap ik terug de boot op, om 19 u later aan te meren in Seyðisfjørður , een belangrijke haven in Noord IJsland. Daar begint mijn fietsexpeditie pas echt: my bike, me and myself!

Cruise to Iceland

Als alles volgens plan verloopt (hmhm), neem ik een goeie 3 weken later (21 juli ) de boot terug naar Denemarken...way back home. Zonder tussenstops.

(Klik op de foto hiernaast om te vergroten)

Smyril line verzekert als enige maatschappij een overzet naar IJsland, en maakt gebruik van prachtige schepen. Ik vaar mee met één van de nieuwste passagiersschepen over de Noord-Atlantische Oceaan , de M/S Norröna. Vanaf het zonnedek van het M/S Norröna zou ik een prachtig uitzicht hebben over de zee...ik zie me al zitten, genietend van de steeds wisselende kleuren in de lucht en de mooie zon. De aurora zal ik vermoedelijk niet zien...niet het juiste seizoen.

Maar niet getreurd. Tijdens de overtocht is de kans groot om vele vogelsoorten te zien. Ook walvissen worden regelmatig op de route waargenomen.

Ik heb alvast een eenpersoons bovendekkajuit geboekt, zodat ik permanent naar buiten kan kijken. ;-)

Honger en dorst? Er zijn verschillende restaurants aan boord, en ook lokale producten uit de Færøer Eilanden en IJsland mogen niet ontbreken en worden er verkocht.

Ik hou jullie zeker op de hoogte.   De cruiseboot M/S Norröna

23 april 2016
    Vind ik ook...
  3. Korneel Govaerts:
    24 april 2016
    If you really want to travel, travel slow.