Joris Delcour

Reisverhalen:
Foto’s:

Over mijn reis

Mijn solo fietsreis rond IJsland !

In juni is het zover: op 25 juni vertrekt de boot vanuit Hirtshals (Noord Denemarken), over de Faroer eilanden, naar Noord Ijsland.

De toerfiets staat klaar, is degelijk uitgerust, en kan de expeditie (hopelijk) moeiteloos aan.

De tent, kookgerief, kledij...alles ligt klaar om ingepakt te worden.

Aan de conditie werd reeds 2 jaar lang gebouwd...en is in behoorlijk goede staat ;-)

Het spreekt vanzelf dat ik naar deze soloreis uitkijk, en dit om verschillende redenen:

Het "alleen-zijn" zal waarschijnlijk pas een echte challenge zijn. Ik haat het verschrikkelijk ... maar ik heb het gevoel dat ik dit moét doen. Vermoedeljk zal mijn leeftijd een rol gespeeld hebben in deze beslissing. Laten we het " een keerpunt in mijn leven" noemen .Hoedanook blijf ik in contact met jullie via deze blog, en hoop hiermee het "alleen-zijn" wat te doorbreken. Ik zal trachten op geregelde tijdstippen mijn belevenissen, mijn gevoelens neer te pennen, en de schoonheid van Ijsland voor jullie in beeld te brengen.