17 jan - Welkom op mijn reisblog!

17 januari 2016 - Leefdaal, België

Hallo beste lezers,

welkom op mijn blog, speciaal ontworpen voor jullie om mijn fietsexpeditie in en rond IJsland te volgen en een beetje mee te beleven.

In juni is het zover: op 25 juni vertrekt de boot vanuit Hirtshals (Noord Denemarken), over de Faroer eilanden, naar Noord Ijsland.

De toerfiets staat klaar, is degelijk uitgerust, en kan de expeditie (hopelijk) moeiteloos aan.

De tent, kookgerief, kledij...alles ligt klaar om ingepakt te worden.

Aan de conditie werd reeds 2 jaar lang gebouwd...en is in behoorlijk goede staat ;-)

Het spreekt vanzelf dat ik naar deze soloreis uitkijk, en dit om verschillende redenen:

• natuurlijk de schoonheid van dit prachtige land ! Het spreekt me al jaren aan...
  • het sportieve karakter van deze reis. +/-2000 km op de fiets in weer en wind, wordt zeer zeker een echte uitdaging
  • het solo-gebeuren, het terugvallen op mezelf, de tijd om na te denken...bezinnen

Het "alleen-zijn" zal waarschijnlijk pas een echte challenge zijn. Ik haat het verschrikkelijk ... maar ik heb het gevoel dat ik dit moét doen. Vermoedeljk zal mijn leeftijd een rol gespeeld hebben in deze beslissing. Laten we het " een keerpunt in mijn leven" noemen .Hoedanook blijf ik in contact met jullie via deze blog, en hoop hiermee het "alleen-zijn" wat te doorbreken. Ik zal trachten op geregelde tijdstippen mijn belevenissen, mijn gevoelens neer te pennen, en de schoonheid van Ijsland voor jullie in beeld te brengen.Reageer zo veel mogelijk, het zal me deugd doen ;-)

Ik ga deze website gebruiken om iedereen op de hoogte te houden van mijn reis. Kom dus snel een keertje terug voor de nieuwste reisverhalen en foto’s. Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van mijn belevenissen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!

1. Joris Delcour:
    17 januari 2016